divendres, 18 de gener del 2013

Imatges amb errors ortogràfics. Adreçat a tothom.











Convido a tothom a participar en aquesta fitxa i a vetllar pel bon ús del català. Molts correctors lingüístics estan a l'atur per culpa d'aquests saberuts que no tenen impunitat amb la llengua. Per cert, alguns han cobrat per fer una mala feina.

Així doncs, traieu les càmeres i cerqueu els errors! passareu una noble estona.

(Fotografies de: ploma.quellegeixes.cat, blocs.xtec.cat, Sara Mompart, blocs.cpnl.cat)


!!EXERCICIS:
1. Fotografia textos, rètols, senyals, plaques, publicitat... el que vulguis però que contingui faltes ortogràfiques en català i crea un petit powerpoint per a penjar a l'Slideshare. Has d'anotar la població i el barri on l'has trobat. Cal que enganxis aquí l'enllaç.

2. Corregeix els errors ortogràfics de quatre imatges que hagis escollit.

3. Anota i rectifica els errors que hi ha a les fotografies, has de revisar-les totes. Posa: errors i correccions per tal que es vegi més clar. 

4. Recull fotografies amb errors d'escriptura i lliura-les al professor per a crear una fitxa amb aquestes imatges.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Moltes gràcies Josep Maria per fer un ús correcte de les meves imatges.

I sí, efectivament la nostra llengua pateix molt. Aquests errors en peces gràfiques, webs, cartells i anuncis, entre d'altres, no ajuden gens.

Jo, com a dissenyadora gràfica, sempre intento de tenir cura amb les faltes ortogràfiques. Sóc conscient que en el meu webloc en tinc unes quantes que, poc a poc, vaig corregint a mida que les localitzo.

Si en qualsevol moment vols que t'ajudi amb alguna cosa, ja em dius, aquí estaré:
www.saramompart.com

(Diculpa per la via de comunicació, no m'ha estat possible de trobar un correu electrònic per tal de comunicar-me amb tú).

Molta sort amb tot.
Sara

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sara,

Gràcies a tu per fer-les, jo també en cerco arreu i en vaig acumulant, també esperono l'alumnat a què en cerquin.Tinc algunes faltes amb errors interessants, algunes fetes per mi, d'altres per alumnat.

Potser algun dia et demano consell per dissenyar algun cartell de festa major, perquè sóc molt autodidacta, però gràcies de debò.O idees de com fer una foto artística, atès que em presento a alguns premis i res de res, no és fàcil.

El meu mail és: josepma1976@yahoo.es

Salutacions.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;