dijous, 10 de gener del 2013

La meva paraula preferida (13): "Glatir". Adreçat a tot l'alumnat.





.Glatir:

1. Bategar el cor amb intensitat.

Ex:

-En veure aquella noia, el cor no li deixà de glatir.



2. Estar inquiet perquè vol aconseguir quelcom prohibit o que li costarà d'aconseguir.

Ex:

-Sovint glateixo, per veure si aconseguiré entrades per veure el partit del meu equip.



.Justificació:

Té bona sonoritat i és un mot que hauríem d'emprar més.


(Adaptat del DIEC2)


(Fotografia de: "Espelmes" de Kwet Spiff)




!!EXERCICIS:

1. Redacta quatre oracions amb cadascuna de les ascepcions de la paraula 'glatir'.

2. Aporta una paraula que desconeguis, anota el seu significat i justifica el perquè de la teva elecció.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

1. Redacta quatre oracions amb cadascuna de les accepcions de la paraula 'glatir'
Bategar el cor amb intensitat.
- Contra més corro, més em glateix el cor.
- El cor em glateix molt ràpid per culpa dels nervis.
- Em glateix tant ràpid el cor que se’m sortirà.
- Diu el metge que el meu cor glateix normalment.
Estar inquiet perquè vol aconseguir quelcom prohibit o que li costarà d'aconseguir.
- Aquests dies glateixo molt perquè el concert s’apropa.
- En Pere glateix sovint perquè és molt entremaliat.
- Maria, saps què, jo glateixo molt quan m’escapo de casa.
- El Pol està glatint molt perquè no sap si aprovarà el curs.
2. Aporta una paraula que desconeguis, anota el seu significat i justifica el perquè de la teva elecció.
Corfa : Closca de certs fruits, dels ous, etc.
He escollit aquesta paraula perquè el cap de setmana passat vaig anar a un poble de Vic i la vaig sentir dir a una noia. Llavors em vaig quedar amb la intriga de saber el significat i el vaig buscar.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Carolina,

Correccions:

la vaig buscar.

Molt bé, tens dos positius!

Gràcies per participar.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;