dissabte, 20 d’octubre del 2012

Pràctica de pronoms. Adreçat a tot l'alumnat.


Sovint ens passa que no combinem correctament els pronoms, sobretot els que tenim el castellà com a primera llengua. Ens equivoquem en l'ordre, en l'apòstrof, el qual ubiquem més a l'esquerra que no pas a la dreta, entre d'altres o per més inri, ins inventem combinacions que ni tan sols existeixen.
-Per l'ordre dels pronoms, revisa:
-Quadre de combinació dels pronoms:
http://www.escuelassj.com/mod/resource/view.php?id=6118



-Per ampliar cerca altres fitxes de pronoms que hi ha al blog.



-Per reforçar:
Ara anem a fer una mica de pràctica!

(Poema visual de: Pierre D. La. Extret de: utopicus.es)
!!EXERCICIS:
1-Realitza la combinació adequada els pronoms que hi ha entre parèntesi:
.La llibreta, (us + la) donaré de seguida.
.L'amiga, he de presentar (la + hi) demà.
.(Me + el) vaig oblidar a casa.
.(Me + en) puc anar ara mateix?
.(Me + hi) estic acostumant a poc a poc.
.El llibre, si hi penso, (te + el) portaré.
.Ja (us + en) aneu?
.L'obra, (Me + la) atribueix a mi.
.(Se + ens) ofereix un pis per llogar.
.(Me + ho) rumiaré i (veure + em) que faig.
2-Posa-hi inventiva i proposa un exercici per treballar els pronoms febles per a què un altre company o companya el resolgui.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;