dimecres, 12 de setembre del 2012

Va de concordances. Adreçat a tot l'alumnat.

En aquesta fitxa repassarem les concordances entre el subjecte i la seva resta "d'amics": el verb, el predicat i l'adjectiu. Veurem que hi ha alguns casos que recomanen usar el plural o el singular. Aquest cop ho faig mitjançant uns enllaços que us portaran directament al material, molt bo, per cert. Tenir ben clara la teoria d'aquesta fitxa us farà donar un gran pas en l'escriptura d'oracions i de textos.




.Concordança subjecte-verb:

http://esadir.cat/sintaxi/concordsv


http://www.upc.edu/slt/fl/fitxa_content.php?id=61&tipus=p



.Concordança subjecte i predicat:

http://www.xtec.cat/~fmota/primer%20batx/subpred.htm

(En gènere, nombre).



.Concordança de l'adjectiu:

http://esadir.cat/sintaxi/concordadject



!!Per repassar continguts elementals:

-El subjecte i el predicat a mode de joc:

-Ampliació d'exercicis a:
-Reforça:


(Imatge extreta de: globuscostabrava.com)



!!EXERCICIS:
-Subratlla la forma correcta de les següents oracions. Reflexiona bé cada cas.
1. (Molt / Molts) homes ajuden a les tasques de la llar.
2. Aquella reunió de feina fou (tota / tot) una aventura.
3. (Un / Una) mar de somnis és el que m'agradaria tenir.
4. Avui (falten / falta) tres alumnes a l'aula.
5. Si (hi han / hi ha) suficient quòrum anirem al teatre.
6. Camisa i pantaló (adequats / adequat) per a l'ocasió.
7. (M'agradaria /M'agradarien) menjar una taronja tropical.
8. (L'anàlisi clínica / Les anàlisis clíniques) són satisfactòries per la salut.
9. Tinc un (globus / globo / globu) per a cada nen.
10. M'ha sortit dos (poros / porus / poro) a la cara.
-Aporta un cas de concordança que et faci equivocar i reflexiona el perquè mitjançant un exemple.
-Realitza un petit resum a mode d'esquema d'un dels tres tipus de concordança apareguts en aquesta fitxa i inventa't els exemples.
-Escriu cinc oracions que comencin amb un subjecte i cinc que comencin amb un predicat. 

2 comentaris:

Sheila ha dit...

-Subratlla la forma correcta de les següents oracions. Reflexiona bé cada cas.

1. (Molts) homes ajuden a les tasques de la llar.

2. Aquella reunió de feina fou (tota) una aventura.

3. (Una) mar de somnis és el que m'agradaria tenir.

4. Avui (falten) tres alumnes a l'aula.

5. Si (hi ha) suficient quòrum anirem al teatre.

6. Camisa i pantaló (adequats) per a l'ocasió.

7. (M'agradaria) menjar una taronja tropical.

8. (Les anàlisis clíniques) són satisfactòries per la salut.

9. Tinc un (globus) per a cada nen.

10. M'ha sortit dos (porus) a la cara.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Sheila,

Molt bona feina, segueix així!

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;