dimarts, 17 d’abril del 2012

Quina és la vostra pel·lícula preferida? Adreçat a tot l'alumnat.












Sou cinèfils? us agrada o aneu al cinema?



Jo tinc diverses pel·lícules que em fascinen però una de les que més m'ha colpit per la història que explica és El genet pàl·lid (1985). L'acció transcorre al llunyà oest, amb uns camperols assetjats per un ric que vol fer-se amb les terres per aconseguir explotar-les construint una mina. Llavors, és quan apareix un foraster que es fa anomenar Predicador i... bé, ja la veureu!



Però hi havia dos films més que van marcar la meva infantesa, i que van fer que m'identifiqués amb els seus protagonistes: Karate Kid I-II-III, sobretot la I. I Retorn al futur I-II-III. La primera i la tercera, jo era més jove, i eren pel·lícules protagonitzades per joves que afrontaven problemes, per això molts nois de la meva època ens hi vam emmirallar.



Ara amb uns anyets de més: m'encanten les policíaques de Harry Callaghan (Clint Eastwood) i la majoria d'aquest mític actor i director, les d'aventures, de misteri o d'acció, diverses amb Kevin Costner: El guardaespatlles, Robin Hood príncep de lladres, Ballant amb llops, No hi ha sortida, JFK... i algunes més com Cadena perpètua, Pena de mort, Tristany i Isolda, Els tres mosqueters...



D'entre les catalanes em decanto per Les veus del Pamano i El timbaler del Bruc. A nivell nacional em van fascinar La comunitat, La ouija o Los otros.



(Imatges extretes de: fotogramas.es, elpeliculasid.com, laspelisdemanu.blogspot.com)






!!EXERCICIS:


-Opina sobre quin és el teu film preferit i justifica el perquè.



-Escriu un petit resum de la pel·lícula escollida amb les teves paraules.


-Amb quin personatge del film t'identifiques més? Per què?



-Quin tipus de gènere és el que més t'atreu del món del cel·luloide: western, thriller, drama, policíac, terror...



-Redacta un text de cent paraules explicant com veus el cinema en l'actualitat. Ha afectat el preu de les entrades que la gent no hi vagi tant? Què en penses del tema de les descàrregues d'internet? Et compres pel·lícules o tires dels videoclubs i biblioteques?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;