dilluns, 30 d’abril del 2012

Maria / verge santíssima. Una frase feta curiosa. Adreçat a tot l'alumnat.


Aquesta és una frase feta curiosa que recordo que utilitzava molt el meu padrí, em pau descansi. Era un frase molt divertida que utilitzava per donar a conèixer la seva sorpresa sobre una cosa. Si la cerquem al DIEC, trobarem diverses possibilitats per aquesta frase feta:

Reina santíssima!  Maria santíssima! Verge santíssima! Mare de Déu santíssima! i encara n'afegeixo una altra que he sentit: Mare santíssima! 

Totes vénen a dir el mateix, sorpresa, alegria, esglai o dolor però mitjançant aquesta exclamació. No sé si en l'actualitat aquesta frase feta està molt utilitzada entre els joves, però sí que tinc comprovat que és ben vida entre els adults, la gent més gran. Recentment, ha aparegut llistada per l'Optimot.

He de dir, que m'encanta sentir-la però no expressar-la en públic perquè tinc molt respecte per la divinitat.


(Font: DIEC)

(Fotografia de: Josep Maria Corretger. Pont de doble ve)


!!EXERCICIS:

-Aporta dues frases fetes que hagis sentit en l'oralitat o alguna zona dialectal i explica el seu significat. Què et va atraure o sobtar en sentir-les?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;