dimecres, 7 de març del 2012

Narrem anècdotes. Adreçat a tot l'alumnat.


Us convido a participar en aquesta fitxa explicant alguna anècdota a mode de divertimento. Això sí, ha de ser respectuosa amb tots els col·lectius i persones, així com també amb un llenguatge correcte.

Escriure narrant una cosa divertida t'ajudarà a aprendre i a estar motivat escrivint. Segur que has patit o vist experiències divertides. Començaré explicant-ne un parell:

"Una vegada mentre dinava vaig sentir un fort estrèpit i ràpidament vaig sortir al balcó del pis que feia xamfrà per veure que passava. Vaig veure que un camió havia aparcat al davant de l'edifici, però havia tirat tan endarrere que pels retrovisors no va veure la bústia de cartes i la va espetegar al terra amb un munt de sobres per totes les bandes i el terra de formigó aixecat".


"Mentre esperava en una parada de bus, van arribar dos joves amb un Golf esportiu molt decidits. Van aparcar i van marxar anar a fer un encàrrec. Al cap de deu minuts van tornar i quan van posar marxa endarrere es va sentir un petit paf... i ràpidament un dels joves va sortir a veure que passava. Va veure que se'ls havia trencat el para-xocs de plàstic que portava davant l'esportiu. Una peça enganxada com si d'un Fórmula 1 es tractés. Tot per culpa d'un suport que havia instal·lat l'ajuntament al terra perquè els cotxe aparquessin a la mateixa alçada i no destorbessin als vianants. Per no fer el rídicul la va agafar amb certa agilitat i la va posar als seients de darrere del cotxe ja que al maleter no hi cabia. La padrina que estava al costat meu esperant el bus i jo no vam poder evitar esclafir a riure".

(Imatge extreta de: joanaortega.wordpress.com)

!!EXERCICIS:

-Què és una anècdota? Si no ho saps, cerca-ho al diccionari i explica-ho amb les teves paraules.

-Podeu explicar una anècdota que us hagi passat o hàgiu viscut. Si ho desitges més d'una, però han d'anar separades les unes de les altres.

-Defineix què és un text narratiu?

-Quins elements textuals hem de tenir en compte per escriure un text narratiu?

14 comentaris:

Hajar Kattar ha dit...

Una vegada, caminant per el meu barri, vaig veure un home que anava en cotxe amb la seva dona. I de sobte, el cotxe es va donar un cop amb la borera. L'home tot preocupat lo va dir a la seva dona que baixes del cotxe per veure si la roda se li havia pinxat, quan la dona baixà va dir-li que no li havia passat res. I l'home tot feliç va marxar tot sol deixant a la dona allà.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Hajar!

En primer lloc gràcies per ser valenta i escriure al blog, cosa que no fan molts per vergonya.

Et corregeixo les faltes que veig:

pel, va donar, vorera, ho va dir, i que baixés, punxat.

Ostres! una anècdota divertida sí, però mira que l'home pensar més amb la roda que amb la dona!! una mica inusual i masclista, no?

Molt bé, Hajar, m'anoto el teu treball i si ho desitges pots seguir participant al blog i milloraràs tant l'escriptura com la nota del tema que treballem.

JM.

Hajar Kattar ha dit...

Tens tota la raó molta gent ho fa per la vergonya, però jo crec que si tu dones una oportunitat per millorar la llengua i per pujar nota, l'hem d'aprofitar.
Si jo em vaig quedar de pedra i vaig pensar: La gent pensa més en el que li pot passar a un cotxe que en el fet de deixar a una pobre dona al carrer!
Gràcies per corregir-me les faltes i intentaré no fer-les més!

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Hajar!

Moltes gràcies per aportar la teva opinió i no tenir vergonya a participar.

Et corregeixo algunes faltes:

dónes (verb 'donar').

Et felicito pel teu treball i pots seguir participant i aprenent.

JM.

Hajar Kattar ha dit...

Gràcies! si seguiré participant i comentant al blog!

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Hajar!

Molt bé, endavant!

Pots afegir algun dels altres exercicis si ho desitges i te'ls qualificaré.

Gràcies.

JM.

Rita Martin ha dit...

Rita Martin 2n A
exercici 2:
Un dia vem anar a un bar. Quan vem anar a pagar (per error) ens van donar un bitllet fals , quan ens vem a donar conta la meva mare va demanar canvi per la maquina de tabac .

Quan es va donar conta de que el bitllet era fals es va posar vermella com un tomàquet .

Li vem dir que no passava res que un error el tenia tothom.

el que es estrany es que tingues un bitllet fals no?

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Rita!

Primer et corregeixo les faltes:

vam anar (amb 'a'), vam adonar (no 'donar-se compte', és castellanisme), màquina, s'adonà que..., vam dir, El que (majúscula), és que tingués.

Curiosa l'anècdota, però amb aquests temps complicats que vivim, segur que en corren molts més i no només un de sol.

Moltes gràcies per participar Rita. M'anoto el teu treball i pots seguir fent-ho i aniràs millorat.

Si ho desitges pots penjar altres exercicis o més anècdotes.

JM.

Rita Martin ha dit...

D'acord

I GRACIES ;)

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Rita!

Doncs, molt bé, t'animo a seguir treballant i penjant exercicis que aniràs millorant.

JM.

Ángel ha dit...

Una anècdota és quan expliques breument un fet estrany, curiós o divertit que hagi passat a la realitat.


Anècdota 1 - Un dia, desprès d’un partit del Barça on havia perdut el partit la gent estava enfadadíssima, el Barça pràcticament havia perdut la lliga, els aficionats indicats pel joc del Barça treien mocadors, fins i tot alguna llauna, al carrer, els ànims dels aficionats seguien escaldats, fins i tot i va haver un home que estava tan indignat i furiós per la derrota, va donar un cop de peu molt fort a una farola, el cop va ser tan fort que és va trencar la cama, van haver de trucar a una ambulància i se’l van endur a l’hospital.


Anècdota 2 – L’altre dia vam fer un examen de Castella, a mi personalment em va anar molt bé i estava molt confiat , pensava que trauria un sis o un set, quan la Remei em va donar l’examen i vaig veure que tenia un 2,5 vaig pensar: que ha passat aquí, vaig mirar l’examen i em vaig adonar que faltava un full on sortien les 4 primeres preguntes, li vaig comentar a la Remei, i em va dir que ella no tenia res i que mires si no ho tenia jo, vaig revisar tota la carpeta, al final el full va aparèixer l’examen, la Remei ho va corregir i al final vaig treure un 6,3 i em vaig treure un pes de sobre.


Anècdota 3 – La setmana pesada, que com ja sabeu era la ultima del trimestre, el Dimecres tenia molta feina, molts dossiers, un treball, l’examen mencionat a l’anècdota anterior, entre moltes altres, era tanta la feina que vaig trigar 5 hores, i no vaig acabar fins les 10 i mitja de la nit, quan vaig anar al locutori, em vaig trobar que justament abans d’entrar estaven tancant i quan vaig arribar a casa em vaig posar a copiar el resum de Castella per poder estudiar, al dia següent, els ho vaig explicar als professors que els hi havia d’entregar treballs i em van permetre entregar-los el Divendres.



Exercici 3: Un text narratiu és un text on hi ha un narrador que explica uns fets reals o ficticis al llarg del temps.


Exercici 4: En un text narratiu hi ha d’haver un títol, l’estructura a d’estar dividida en 3 parts: plantejament, desenvolupament i desenllaç, ha d’estar dividit per paràgrafs, ha de tenir una bona ortografia i el lèxic adequat per el públic al que va dirigit.

Ángel López 2n B

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Ángel!

En primer lloc, et vull felicitar per la gran aportació que has fet en aquesta fitxa. Molt bon treball.

Ara et corregeixo algunes faltes:

1.
després, partit, (afegir coma després de partit o no queda clar), hi va haver, fanal ('farola' és un castellanisme), es va trencar.

2.
castellà, què ha passat aquí (sentit interrogatiu), mirés, al final el full de l'examen.

3.
setmana passada, l´'ultima, dimecres,a dos quarts d'onze de la nit ('deu i mitja' és un castellanisme), que estaven tancant, que els havia d'entregar, divendres.

Intenta posar més punts i seguits.

4.
ha d'estar, per al públic.

Bé, molt bon treball, enhorabona!! T'esperono a seguir participant i aniràs millorant l'escriptura i les qualificacions.

JM.

Unknown ha dit...

Ex1:
Una anecdota es un conte curt que el narrado narra un incident. L'anecdota sempre esta en fets real.


Ex2:
Hi havia un dia la meva mare hem va dir que li acompanyes a anar a compra perque deia que no tomabva l'aire. llavors quan va termina de recompensa em va donar 2 euros per llaminadures i em va fer el menja que mes m'agrada.


Ex3:Es un conte en el que el narrador va explican els fet imaginaris o fantastics, historics o reals.


Ex4:
Ha de tenir una estructura, també a detenir un bon paragraf i un titol que concordi amb el text.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Àxel!

Anècdota, és (verb ser), narrador, està, fets reals, em va dir, que l'acompanyés, a comprar perquè, prenia l'aire, llavors (majúscula després de punt), va acabar, menjar, més.

Gràcies per la teva participació, m'anoto el treball, però hauries de fer quelcom més, perquè el treball és insuficient per a pujar nota.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;