dilluns, 30 de gener del 2012

Una mica de mitologia. Adreçat a l'alumnat de Creació Literària.


Gràcies als mites aprenem a resoldre situacions difícils, a reflexionar, a anar endavant, a ser millors com a persones i a mantenir uns valors que hem adquirit al llarg del temps i que a poc a poc, de vegades anem perdent.

Us sona d'alguna cosa el taló d'Aquil·les i quin és el seu origen? doncs, apa, anem a descobrir-lo, si ho desitgeu. Utilitzant el mite d'Aquil·les realitzarem una sèrie d'exercicis d'escriptura i aprendre'm una mica més a costa d'ells.
Primer de tot, dóna una petita lectura a la vida d'Aquil·les i del seu context històric.

http://www.xtec.es/~sgiralt/labyrinthus/mites/troia.htm

N.B. Pots ampliar informació a Vikipèdia.


(Imatge extreta de: helenizate.blogspot.com)

!! EXERCICIS:

-Explica breument en què consisteix el mite d'Aquil·les, amb les teves paraules.

-Què t'ha colpit o t'ha interessat més del mite d'Aquil·les? S'assemblen els herois antics als nostres herois actuals? Quines armes usaven els guerrers d'aquella època? Quines armes s'utilitzen en les guerres actuals?

-Descriu el personatge d'Aquil·les, com te l'imagines? Te'n recordes de com va morir? També pots realitzar un dibuix.

-Cerca un mite per internet, esmenta la pàgina d'on l'has extret i comenta'l amb les teves paraules.


-Escriu una història sobre un heroi teu actual, pot ser un cantant, actriu, escriptor, esportista, amic, i que s'hagi trobat immers en un accident. Fes una narració d'una pàgina.

-Consulteu per internet què és una llegenda. Cerqueu-ne una i l'afegiu al blog, citeu de la pàgina d'on l'heu extret i finalment la modifiqueu mantenint els elements principals.

10 comentaris:

Alexsfdg ha dit...

1- El mite d'Aquil·les tracta sobre l'Aquil·les que era invencible, per que li van banyar en un riu per concedirle aixó. Per poder fer-ho vam fer agafant per el taló. Per aquet motiu l'unica forma de matar-lo era per el lloc on no havia sigut banyat, el taló.

2-El que més m'ha interesat ha sigut el riu ja que si existeixi un riu un tinguesis la invencibilitat si et bqanyes seria maravellos. Pero estem en una societat, que si estiguesi el riu hi hauria de pagar una millonada o nomes seria per els privilegiats.
En las guerres d'avui ara s'utiliztan bombas, pistoles, tancs... y avan nomes s'utilitzaba espasas y escuts.

Selene ha dit...

EXERCICI 1:

El mite d'Aquil•les era un heroi o un guerrer molt famós al seu segla i ara actualment es segueix coneixen com heroi d'Aquil•les. Per què va participar a la guerra de Troià i era com el capità o el representant de la guerra de Troià. Actualment es coneix com el guerrer de Troià. Va morir enamorat però ja era molt tard per demanar-li sortir aquella noia, però la gent de Troià va seguir lluitant i actualment hi ha històries de ell i també escultures.

EXERCICI 2:

Lo que m'ha interessat més del mite d'Aquil•les, a sigut lo de la guerra de Troià.
Els herois antics no s’assemblen res els nostres herois. Les armes que feien servir era: escuts, llances, espases i maça.
Ara actualment les armes que es fan servir són: pistoles, bombes i metralladores.

EXERCICI 4:

Màrsia era un sàtir que va desafiar a Apol•lo en un concurs musical. Màrsia era un expert tocant el aulos era una mena de flauta doble i aquet instrument o va inventar Atenea els altres deus es reien de com tocava Atenea aquell instrument perquè deien els deus que clavava les galtes.

Selene Gómez. 2nA.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Àlex!

En primer lloc, bona feina. Ara et corregeixo algunes faltes que has d'intentar no repetir, al primer exercici:

Aquil·les, perquè (resposta, explicació), el van banyar, concedir-li, això, van agafar-lo pel taló, aquest, l'única.

Del segon exercici:

interessat, existeix, tinguessis, banyes, meravellós, hi hagués el riu, però, s'hauria de pagar, només, pels, s'utilitzen, bombes, i abans, utilitzava, espases.

Repeteixo, la feina és la que demanava però convé que revissis allò escrit abans de publicar-ho i anar millorant. Prenc nota de la teva feina.

Pots seguir participant i milloraràs la qualificació.

JM.

Armando ha dit...

ACTIVITAT 1
doncs que era un home que de petit els seus pares el van ficar en un riu que es diu el riu de la vida, i ja llavors si es fica tot el cos es mor, i ja només li van deixar el taló sol perquè no morís i va ser creixent, i doncs llavors ja era gran i va aver un guerra i ja que el era invencible perquè el van ficar a aquest riu i no el podien matar només donant-li al taló i ja llavors un li va donar al taló i el van matar

ACTIVITAT 2
Doncs la història és molt interessant el de la guerra i tot això, i els herois antics eren millor que els de aora feien millor les coses, els de aora no accen les coses com abans que les feien bé, les armes que utlitzaven els herois de abans eren: fletxes, escuts, espases i l'armadura. Els de aora utilitzen pistoles, escopetes, metralletes i Tot aixó.

ACTIVITAT 3
Doncs Aquil era un guerrer dels antics que blanc molt fort, alt i es va morir perquè li van donar al taló que era únic punt on si li donaven podia morir-se

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

VIATGE A L'INFERN D'EN PERE PORTER…


Aquesta llegenda recull la història de Pere Porter, un pagès de Tordera que es veié apressat per un deute familiar cancel•lat, però que no havia estat enregistrat pel notari d’Hostalric. De camí a Maçanet, on anava a recollir uns diners per poder pagar el presumpte deute, féu coneixença amb el dimoni, el qual el convidà a visitar l’infern per tal de cercar solucions al seu problema.L’entrada a l’infern es va fer a través de l’estany de Sils. Un cop arribat a l’avern, Pere Porter es sorprengué amb la visió de rellevants personatges de la vida terrenal, fins trobar Gelmar Bonsoms, notari d’Hostalric, el qual li indicà el lloc on podia trobar l’acte de pagament del debitori.La sortida de Porter de tan fantàstic i tenebrós indret fou insòlita i ben enigmàtica, i anà a parar a Morvedre, al País Valencià, on va contreure una malaltia que li durà des del primer de setembre fins al primer d’octubre i no arribà a Hostalric fins el dia u de novembre -Dia dels Difunts-. Allà explica la seva inversemblant aventura davant l’atònita mirada dels vilatans, que veieren confirmada la narració un cop trobat el document notarial en qüestió.

Matías Urretaviscaya & Aaron Pèrez

josep maria ha dit...

EXERCICI1:
Aquil·les era un dels herois de la mitologia grega i va participar en la guerra de Troià. la part més
important de la seva vida es quan va participa en la guerra de Troià i a la mateixa guerra de Troià va morir. Va morir amb morat una fletxa clavada al taló i també estava ena enamorat quan va morir. Ara actual ment hi ha moltes llegendes, escultures de pedra i històries.
EXERCICI 2:
Lo que més m'ha interessat més a sigut com va morir Aquil·les. Els herois actuals no s'assemblen els antics. les armes que utilitzaven antigament eren espases, fletxes,llances... hi les armes que utilitzen ara actualment són pistoles, bombes, escopetes, canyons...
EXERCICI 3:
Mel imagino fort, alt, amb el cabell llarg, amb armadures, lluitant a la guerra de Troià. Si m'ha recordo com va morir que li van clava una fletxa al taló.
EXERCICI 4:
El mite del que conqueridor Blanco, la creença en que la conquesta espanyola va ser realitzada per un petit nombre d'espanyols blancs. Rastell explica que gran part de les operacions militars dels espanyols van ser portades terme pels seus aliats indígenes, que els superaven en nombres per raó de diversos centenars a un. També demostra que hi va haver alguns conqueridors d'origen africà o moro. el extret d'un llibre.
Carla Aravena.2nB

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Selene!


Exercici 1:

Et vaig corregint algunes faltes que et veig: Aquil·les (sense d'), segle, se segueix (les esses no poden tocar-se en aquest cas, sonen malament), coneixent (gerundi),perquè, Troia (ciutat), d'ell.

Exercici 2:

El que (el 'lo' no existeix, ha estat (més formal), el de la, als nostres, eren (parlen en plural), l'aulos, aquest (amb 's' tot i no sonar), el va inventar Atenea (et falta una coma), déus (divinitat), la darrera frase no està ben construïda i no entenc què vols dir.

El treball bé, gràcies per participar, m'anoto la feina, però convé que verifiquis l'ortografia i l'escrit abans d'editar-lo.

Una abraçada.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Armando!

Et corregeixo l'escriptura:

Activitat 1:

Doncs (majúscula per començar), el van deixar, va anar creixent,va haver una guerra, ell, matar (després una coma), si parles en present has de mantenir el temps present, i si ho fas en passat el mateix.


Activitat 2:

Ara, feien, d'abans, tot això. Quan canviïs d'exercici posa un punt i apart, millor i més clarificador.


Activitat 3:

El van colpejar al taló,l'únic punt.

Abans de publicar, has de revisar allò escrit per evitar algunes faltes. Molt bona feina i gràcies per participar, t'encoratjo a seguir fent-ho. Prenc anotació de la feina feta.

Una abraçada.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Matías i AAron!

Només hi ha una falta:

se sorprengué.

Bé, suposo que heu fet un copia i enganxa, però també la podíeu explicar amb les vostres paraules. Això sí, recordeu que si agafeu quelcom d'internet cal citar la font, sinó us poden estirar les orelles!

És interessant aquesta llegenda!

Ara la podeu modificar mantenint els seus principals protagonistes.

Gràcies per participar.M'anoto la col·laboració.

JM.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Carla!

Has copiat els exercicis 1 i 2 de la Selene i jo volia que els fessis tu!!! Per tant, aquests dos no et comptaran. A més les faltes són les mateixes a tots dos exercicis.

Exercici 3:

Faltes: me l'imagino, Troia (ciutat), troià (habitant de Troia), Sí que recordo... van clar.

Exercici 4:

No és correcte, sembla extret de la història d'Espanya. Jo et demanava un mite, n'hi ha moltíssims. Caldria arreglar aquest exercici.

Gràcies per participar, m'anoto el teu treball.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;