dimecres, 28 de desembre del 2011

Pràctica ortogràfica. Adreçat a tot l'alumnat.


En aquest exercici hi apareixen algunes paraules que ens fan dubtar.

(Imatge: Maria Rosa Corretgé)


!! EXERCICIS:

-Subratlla la forma correcta de cada oració. Hi ha alguns petins paranys. Reflexiona bé les respostes. Aprèn equivocant-te!

1. Aquell vespre no vaig poder (disfrutar / gaudir) del partit del meu equip.

2. No hi seràs a temps (per tot / pertot) el que facis.

3. David Bowie és un cantant conegut (per tot / pertot).

4. Durant el (quatrimestre / quadrimestre) vaig aconseguir traure bones qualificacions.

5. El dia del seu aniversari fou molt (espacial / espaial / especial) i ple d’emotivitat.

6. Els (mitjants / mitjans) de comunicació sovint (son / són) sensacionalistes.

7. La (tesi / tesis) del professor de ciències era equivocada.

8. A casa meva hi ha una finestra sense (àmpit / ampit).

9. A Cerdanyola del Vallès, en aquell carrer hi havia una casa (ampla / àmplia).

10. Durant la Festa Major del barri es van fer banys d’ (espuma / escuma) per als nens.

11. En aquella habitació hi havia una (làmpara / làmpada) que era (fosforescent / fluorescent).

12. Vaig entrar al supermercat i no vaig trobar cap bossa de (madelenes / magdalenes).

13. S'ha (estropellat / espatllat) la ràdio que tenia.

14. Per molt que t'hi (esforçis / esforcis) la cançó no (es sent / se sent) nítida.

15. (Al inventar / A l'inventar) aquella poesia va esdevenir conegut.

16. (A que / A què) ve tot aquest (enrrenou / enrenou)?

17. No (sé / se) (de que / que / de què) va la pel·lícula!

18. Si m'hagués explicat (per què / perque / perquè) no venia no l'hauria esperat.

19. Va (complir / acomplir) la galleda ràpidament.

-Realitza un oració amb les paraules seleccionades de l'exercici anterior.

2 comentaris:

Helena ha dit...

1. Aquell vespre no vaig poder gaudir del partit del meu equip.

2. No hi seràs a temps per tot el que facis.

3. David Bowie és un cantant conegut pertot.

4. Durant el quatrimestre vaig aconseguir traure bones qualificacions.

5. El dia del seu aniversari fou molt especial i ple d’emotivitat.

6. Els mitjans de comunicació sovint són sensacionalistes.

7. La tesi del professor de ciències era equivocada.

8. A casa meva hi ha una finestra sense ampit.

9. A Cerdanyola del Vallès, en aquell carrer hi havia una casa ampla.

10. Durant la Festa Major del barri es van fer banys d’escuma) per als nens.

11. En aquella habitació hi havia una làmpada que era fluorescent.

12. Vaig entrar al supermercat i no vaig trobar cap bossa de magdalenes.

13. S'ha espatllat la ràdio que tenia.

14. Per molt que t'hi esforcis la cançó no se sent nítida.

15. A l'inventar aquella poesia va esdevenir conegut.

16. A què ve tot aquest enrenou?

17. No se de què va la pel·lícula!

18. Si m'hagués explicat perque no venia no l'hauria esperat.

Hln

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

hola Helena!

La 4 i la 18 estan malament i la 9, 10 i 13 tenen dues possibilitats.

Bé, gràcies per la teva participació.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;