dijous, 6 d’octubre del 2011

Narracions sobre una persona famosa. Adreçat a l'ESO.


En aquesta fitxa podeu inventar una narració en la qual aparegui un personatge famós, que també són de carn i ossos com nosaltres. No ha de ser real, sinó que heu de deixar fruir la vostra imaginació.


Això em recorda un llibre escrit per Kevin Major i que vaig llegir fa sis anys, on un nen que sentia admiració per un cantant, Bruce Springsteen, li demanava coses a través de les cartes que li escrivia: cançons, què faria al seu lloc, com si fos un amic més. Llibre que us recomano i personatge al qual admiro, millor persona que músic. Per cert, el llibre es deia Estimat Bruce Springsteen, editat el 1987.

Us poso un exemple inventat per mi.



ESTIMAT BRUCE SPRINGSTEEN:

Ja sé que no llegiràs aquesta carta, però m’agradaria que sabessis que al nostre país patim una crisi molt forta. Quan tornis a les nostres terres, espero que consideris el preu de les entrades dels teus concerts, perquè molts dels teus seguidors no s’ho podran permetre. Bruce recorda els teus orígens humils!

Per un altre costat, et necessitem, ens has ajudat a tants de nosaltres que ens agradaria que editessis un disc amb temes nous al més aviat possible, fa gairebé tres anys que no ens en regales cap, tindríem més força per lluitar en el dia a dia. Les teves cançons ens encoratgen, així com també les teves accions solidàries, l’ajuda que fas als sense llar, als malalts de Parkingson, als de càncer, a lluitar contra el racisme, els desastres naturals. Gràcies, Bruce, m’has ensenyat a ser més solidari.

Fa poc, en tres anys, vull dir, has perdut dos músics de la teva banda, el teclista Danny Federici el 2008 i el saxofonista Clarence Clemons aquest 2011, dos músics que portaven quaranta anys al teus costat i mai oblidaràs, o la marxa de la banda d’Steve Van Zandt el 1984 tot just abans d’iniciar la gira. Amb tu he après a valorar més els amics que tenia, sempre els faré costat, passi el que passi. Te n’has anat sortint, has lluitat contra tota mena d’entrebancs, com fer les paus amb Mike Appel, el teu primer mànager i que tant t’exprimia.

Recentment, vaig escoltar el teu darrer disc, « The Promise » (2010), una perla que ha sorprès a molts de nosaltres i amb peces emblemàtiques com “Because the night”, “Fire”, « Save my love » o « The promise ». M’has ensenyat que he de lluitar per aconseguir una cosa, tal i com tu vas fer, que l’èxit no és fàcil, com mostren a la televisió, que m’hauré d’esforçar molt si vull passar el curs, però tu m’esperones. He d’arribar a algun lloc a la vida tal i com tu vas fer. Amb tu m’emmirallo.

Per cert, ara me n’hauré d’anar ràpidament a fer els deures d’ESO que m’ha manat el professor de català Josep Maria, molt fan teu també, però vull que sàpiguis que molt fluixet sonarà la teva música, em fascina aquell disc tan poètic que vas editar el 1995, « The ghost of Tom Joad », en el qual parlaves de la pobresa i dels desvalguts. Et podien haver donat el Nòbel de literatura per aquest gran àlbum! Bé, ja sabem que els premis no sempre els reben els millors, de vegades, també són injustos.

Aquest cop m’acomiadaré com tu fas dels teus fidels seguidors:

Ens veiem a la carretera!
Josep Maria Corretger


!! EXERCICI:

-Escriu una historieta en la qual aparegui algun personatge conegut per tothom i que vosaltres tingueu per ídol, és a dir, que li tingueu admiració.

Exemples:

Pot ser un esportista, un polític, un cantant, un actor o actriu de cinema, o d’altres que vulgueu. La narració pot ser positiva o amb algun aspecte negatiu, li podeu demanar coses a l’estil de la creada a la fitxa. Teniu tota la llibertat, l’important és escriure.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;