dilluns, 21 de febrer del 2011

Pràctica sobre el CD. Pronominalització. Adreçat a tot l'alumnat.


A la fitxa anterior ja vàrem veure com es pronominalitzava el CD. Ara anem a fer una mica més de pràctica sobre els pronoms que el substitueixin. Si tens dubtes, fes una relectura de la fitxa de pronominalització del CD.


!! EXERCICIS:

-Localitza el CD al qual fa referència cada pronom i completa cada buit amb el pronom feble que correspongui:

.Estic buscant les claus i no ___ trobo enlloc.

.Quan arribi l'estiu, faré el que em vingui de gust. Sí que ____ faré!

.Hi havia molta gent, però ara ja no ____ veig gaire.

.Tinc els amics molt lluny. Aquest cap de setmana ____ aniré a veure.

.Recorda-li que ha de ser molt puntual, sobretot, recorda-li ___ !

.De joveneta tenia moltes pigues; ara no ___ té tantes.

.Aquells nois són uns brètols. T' ___ dic de debò perquè ___ conec bé.

-Escriu deu oracions que continguin un CD.

-Redacta quinze oracions on aparegui un CD i un pronom que li faci referència. Indica la classe de CD.

6 comentaris:

jingjing ha dit...

!!! EXERCICIS:-Localitza el CD al qual fa referència cada pronom i completa cada buit amb el pronom feble que correspongui:


.Estic buscant les claus i no
( ho ) trobo enlloc.


.Quan arribi l'estiu, faré el que em vingui de gust. Sí que
( el )faré!


.Hi havia molta gent, però ara ja no ( hi ) veig gaire.


.Tinc els amics molt lluny. Aquest cap de setmana ( els ) aniré a veure.


.Recorda-li que ha de ser molt puntual, sobretot, recorda-li
( -ho ) !


.De joveneta tenia moltes pigues; ara no ( en ) té tantes.


.Aquells nois són uns brètols. T' ( ho ) dic de debò perquè ( els ) conec bé.

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Jingjing!
Vist, tens tres errors, a veure si els trobes rellegint la teoria.

T'animo a seguir participant.

Salutacions.

JM.

Miquel ha dit...

Josep Maria, acabo de veure el teu el bloc i m'ha interessat força. Sóc profe de català de l'IES Politècnic de Castelló. Una salutació,
Miquel

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Miquel!

Moltes gràcies, per l'elogi, però em queda molt camí per fer.

Salutacions company!

JM.

Georgina ha dit...

Estic buscant les claus i no (les) trobo enlloc.
les---> les claus---> CD determinat

.Quan arribi l'estiu, faré el que em vingui de gust. Sí que (ho) faré!
ho---> el que em vingui de gust---> CD neutre (aixo)

.Hi havia molta gent, però ara ja no (en) veig gaire.
en--->molta gent--->CD indefinit


.Tinc els amics molt lluny. Aquest cap de setmana (els) aniré a veure.

els---->els amics---> CD determinat

.Recorda-li que ha de ser molt puntual, sobretot, recorda-li (ho)!
ho----> que ha de ser molt puntual---> CD neutre (aixo)

.De joveneta tenia moltes pigues; ara no (en) té tantes.
en---> moltes pigues---> CD indefinit

.Aquells nois són uns brètols. T'(ho) dic de debò perquè (els) conec bé.

els----> aquells nois---> CI plural
ho---->uns bretols---> CD neutre

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Georgina!

Benvinguda al blog i moltes gràcies per participar. La teva fitxa ha estat portada a terme amb èxit, únicament t'has oblidat de posar l'accent a 'això'.

Ara si t'interessa aquesta fitxa pots redactar tu mateixa deu o quinze oracions i fer la mateixa pràctica amb el CD i si les afegeixes te les revisaré.

Si ho desitges i et serveix d'ajudada, endavant! pots fer fitxes i te les revisaré.

Una forta abraçada.

JM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... { /* Bordes redondeados */ border-radius: 15px;